16 OTÁZEK PRO... JAKUB ŠTEFEK. V NEUBUZI SE PROBOUZÍ NĚCO SPECIÁLNÍHO!

28.01.2014 19:01

Zimní přestávka se dostává do fáze, kdy se neubuzští kanci potí v lesích a na hřišti, aby v jarní fázi byli ještě lepší a útočili na samotné čelo tabulky. Mezitím se nám pod výslechovou lampu dostal brankář Jakub Štefek. Co si nejvíce, jako letní posila, užívá v Neubuzi? 

1/ Na jakém postu jsi chtěl, jako malý kluk hrát?

" Od malička mne to táhlo do brány. Proč? Protože brankář má jiný dres, než ostatní spoluhráči, má rukavice - je zkrátka jiný. Viděl jsem, že když se brankářům podaří něco chytit, je hrdinou. Bohužel jsem netušil, že je tam i ta druhá strana mince (dodává s úsměvem). Rozhodovat se nyní, jdu na hrot, nebo hrát takového klasického "chytráčka". To by mně bavilo."

2/ Co tě tedy v zápase, kromě likvidování šancí soupeřům, nejvíce baví?

" Pozorovat spoluhráče, když se jim něco podaří. A také komunikace s fanoušky, ať už vlastními, nebo soupeře. Mimo zápas potom parta a také tréninky, které jsou pod koučem Martinem Rudlinhem super a vidím nejen na sobě, ale i na mladých klucích, jak nás postupně zlepšují. V mém případě hlavně zbavují tuku."

3/ Kdo je tvým vzorem?

" Co se fotbalu týče, tak to si pamatuji přesně už od školky. První vzor byl létajicí Belgičan, Michel Preud´homme, po něm Edwin van der Sar, ale můj fotbalový život zcela změnil šoumen z Valencie, Santiago Caňizares! Jeho pohyby, sebevědomé vystupování, šatník a hlavně účesy - to vše jsem se učil dlouhé roky!"Jen, ten účes už nemám na čem zkoušet.

4/ Tvůj oblíbený tým?

" U nás Sparta Praha, ve Španělsku Real Madrid. Nejvíce ale modrá londýnská Chelsea."

5/ Tvá oblíbená barva?

" Modrá."

6/ Jaký je tvůj nejlepší zážitek z dosavadní fotbalové kariéry?

" Jsou to 3 momenty. Prvnm momentem bylo, když jsem nabíhal tunelem na stadion mých domovských Slušovic. To se nikdy nezmění. Tím druhým momentem bylo mé štěstí ochutnat anglický fotbal se vším všudy, ať už to byl Sutton United, nebo Merton Royals. Tam dýchá pro fotbal snad každý a je to znát. Fotbal se hraje tvrdě a individuální vyspělost hráčů je skvělá. Třetím momentem je má, zřejmě poslední aktivní štace v 1. FC Neubuz. Zapálení lidé. Kabina, která drží pospolu. Myslím, že se tady momentálně děje něco, na co může být hrdý každý, kdo nečím přispěje. Nečekal jsem, že mně tak uchvátí býti kancem."

7/ Co je pro tebe v životě nejdůležitější?

" Rodina, přátelé, jejich zdraví, štěstí a úsměv na tváři."

8/ Kdo je v kabině největší šampónek?

" Ještě jsem neviděl, že by se kanec někdy staral o svůj vzhled. Jeden je v našem rohu "zkušenějších" hráčů, ale jmenovat ho nebudu, protože by mně vyměnil sprchový gel za hřejivku a to není nic příjemného."

9/ Kdo je v kabině největší šprýmař?

" Myslím, že jsme tak skvěle naskládaná parta, že jsme všichni jeden velký vtip (směje se). Individuálně - Martin Vrba je člověk, který se snad pořád usmívá. A to hrozně nabíjí."

10/ Co tě na fotbale v Neubuzi nejvíce baví?

" Jak už jsem několikrát zmínil. Parta je naprosto skvělá, snad nám to zůstane a nic tuto chemii nenaruší. Trenér je správně zapálený a hlavně mladým klukům jeho tréninky ukazují, že mají na to zkusit fotbal i na vyšší úrovni, neblokuje je jen pro IV. třídu. Lidé, co se pohybují kolem jsou super. Znám už s dorostu Slušovic pana Rudla, který v 16ti letech restartoval moji karieru, Mira Dubovský je srdcař a snaží se nám, společně se starostkou Renatou Zábojníkovou a obcí, zajistit opravdu nadstandartní podmínky. Diváci jsou také super. Vše klape a jen doufám, že to bude tak pokračovat i na jaře. Už jen fakt, že jedeme v únoru na soustředění k Luďku Zelenkovi, ex-ligovému kanonýrovi, o tom by mohly snít i týmy s divize!"

11/ Jaký je tvůj fotbalový sen?

" Nezranit se a pomoci mladým klukům, aby si někdy zahráli vyšší soutěž, protože potom je vše mnohem jednodušší a fotbal baví více. Oni mně snad za to pomůžou nasoukat se do dresu, který je opravdu hrozně malej."

12/ Kdo je podle tebe nejlepší hráč 1. FCN?

" Wow. Na tom je nejlepší, že každý zápas někdo jiný. Ale musím vyzvednout Milana Šebestu. Na to, že je mu snad 130 let a je děda (směje se), tak je super příkladem na hřišti, i mimo něj. Jestli si to přečte, je po mně."

13/ Tvé oblíbené jídlo?

" Pořádný rumpsteak! A nově také dančí s knedlíkem a šípkovou od Dubovských."

14/ Oblíbené pití?

"Voda pramenitá, švestkou vonící."

15/ Jaké jsou tvé mimo fotbalové koníčky?

" Chytám v charitativním týmu osobností Real Top Praha, kde se potkávám s herci, zpěváky, top sportovci, moderátory. To je pro mne pokaždé splněný sen. Jinak má rodina, psi Max a Minnie. Jak říká můj kamarád a spoluhráč Pavel Machalíček, že jsem trochu bohém, tak mám moc rád posezení a večírky s kamarády. To se nezmění, dokud to jen půjde."

16/ Co bys vzkázal fanouškům 1. FCN?

" Děkujeme vám moc za podporu a choďte ještě v hojnějším počtu, protože se tady opět probouzí něco, čím byla Neubuz proslulá! A my hráči uděláme vše pro to, abyste se každé utkání pobavili, i kdybychom, nedej bože, nevyhráli."